Digitalizacija poslovanja HAA

HAA započinje s primjenom sustavnog rješenja namijenjenog digitalizaciji poslovanja.

Aplikacija e-Akreditacija omogućava provedbu postupka akreditacije, komunikaciju i razmjenu dokumentacije između korisnika (tijela za ocjenjivanje sukladnosti/TOS-eva) i HAA (internog osoblja i ocjenitelja). Postupak akreditacije se vodi i prati kroz sustav e-Akreditacija, a pogled i razina pristupa aplikaciji prilagođeni su ulogama korisnika u procesu (TOS, ocjenitelji, HAA).

Upute za rad u aplikaciji dostupne su na portalu e-Akreditacija, a HAA  će održati edukacije za sve vanjske korisnike (TOS-eve i ocjenitelje).

Pristup e-Akreditaciji

Pristup aplikaciji je moguć preko portala e-Građani (https://gov.hr), portala e-Akreditacija (https://akreditacija.gov.hr/) ili mrežne stranice HAA (https://akreditacija.hr/).

U slučaju pristupa preko mrežne stranice HAA (https://akreditacija.hr/), do usluge „e-Akreditacija“ preusmjerit će Vas odabir opcije „Javni portal e-Akreditacija“.  

U slučaju pristupa preko portala e-Građani (https://gov.hr), u polje „Filtrirajte e-usluge“ potrebno je upisati „e-Akreditacija“.

Na portalu e-Akreditacija (https://akreditacija.gov.hr/), bez prijave u sustav, dostupan je Registar akreditacija, s javno dostupnim informacijama o akreditacijama.

Prijava u e-Akreditaciju

TOS-evi i ocjenitelji moraju se prijaviti u e-Akreditaciju preko NIAS-a, gdje je potrebno odabrati vjerodajnicu minimalno značajne razine. Postupak prijave opisan je u korisničkim uputama za NIAS (https://nias.gov.hr/Content/Documents/NIAS_Korisnicka_uputa.pdf) te u uputi pojedine vjerodajnice.

Napomena za TOS-eve:

Korisnik (TOS) e-Akreditacije može biti zakonski ovlaštena osoba poslovnog subjekta ili druga fizička osoba kojoj je zakonski ovlaštena osoba dodijelila prava pristupa. U e-Ovlaštenjima, kroz podsustav e-Punomoć, zakonski ovlaštena osoba može dodijeliti ili ukinuti prava pristupa drugoj fizičkoj osobi. e-Ovlaštenjima se pristupa preko portala e-Građani (https://gov.hr) gdje je u polje „Filtrirajte e-usluge“ potrebno upisati „e-Ovlaštenja“.

Preduvjeti korištenja e-Akreditacije

  • osobno računalo
  • pristup Internetu
  • jedan od preporučenih operacijskih sustava: min. Microsoft Windows 10
  • jedan od internet preglednika: Google Chrome v51 i više, Opera v38 i više
  • vjerodajnica s popisa prihvaćenih vjerodajnica: minimalno značajne razine sigurnosti za korištenje svih funkcionalnosti usluge.

Preduvjeti za potpisivanje u e-Akreditaciji

Imati ili ishoditi jedan od postojećih certifikata:

  1. digitalni poslovni certifikat za elektroničko potpisivanje AKD
  2. važeću i aktiviranu elektroničku iskaznicu (eOI)
  3. odgovarajući FINA digitalni potpisni certifikat

U slučaju potpisivanja s eOI ili fizičkim poslovnim certifikatom potrebno je imati čitač pametnih kartica.

Napomena: Izdavatelj potpisnog certifikata će prilikom izdavanja certifikata osigurati upute za instalaciju programske podrške i za aktivaciju potpisnih certifikata.

Razvoj IT podrške akreditacijskog procesa, digitalizacija poslovanja i ugradnja digitalnih rješenja (ePotpis, eRačun, eID (NIAS), eRazmjena – elektronička razmjena dokumenata i podataka) te povezivanje s postojećim uslugama u HAA (eUpit, eRegistar akreditacija) provodi se u okviru projekta “Capacity building of Croatian Accreditation Agency for development of accreditation scheme to support Cybersecurity Act” sufinanciranog europskim sredstvima iz Instrumenta za povezivanje Europe (Connecting Europe Facility – CEF).